Wymiana lub wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz. U. z 2006 r. Nr 144, poz. 1043 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie wniosków i dokumentów w sprawach prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obywateli Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz. U. z 2006 r. Nr 154, poz. 1105 z późn. zm.).
Miejsce załatwiania spraw:
Oddział Zezwoleń na Pracę oraz Rejestracji Zaproszeń i Obywateli UE w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców w Bydgoszczy.
ul. Konarskiego 1-3, 85-950 Bydgoszcz
email:
Przyjmowanie wniosków; pokój 32, budynek B, III piętro
godz. pn, czw., pt, 08.00-15.00; wt. 08.00-16.00 (16.00-17.45 pokój 33, III piętro, budynek B) śr. 08.00-12.00
Dokumenty:
Dokumenty wymagane do wymiany/wydania nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej;
- 1 egzemplarz wniosku wypełnionego czytelnie w języku polskim,
- ważny dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
- aktualne zaświadczenie potwierdzające wykonanie obowiązku meldunkowego.
Istotne informacje
- Wniosek o wymianę/wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej składa się u wojewody właściwego ze względu na miejsce pobytu cudzoziemca.
- Zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej podlega wymianie w przypadku:
- zmiany danych w nim zamieszczonych,
- zniszczenia,
- utraty.
- Wniosek o wymianę/ wydanie nowego zaświadczenia o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej składa się osobiście. Wymóg osobistego złożenia wniosku nie dotyczy małoletniego.