- Menu tematyczne
- Kościół
Potwierdzanie odbioru powiadomienia władz kościelnych o uzyskaniu osobowości prawnej
Podstawa prawna:
1. ustawy o stosunku Państwa do określonych Kościołów i związków wyznaniowych,
2. Konkordat między Stolicą Apostolską i Rzecząpospolitą Polską, podpisany w Warszawie dnia 28 lipca 1993 r.
3. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Kto załatwia sprawę:
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
Wymagane dokumenty:
- powiadomienie władz kościelnych o uzyskaniu osobowości prawnej przez instytucję kościelną,
- dekret lub uwierzytelniona kopia dekretu władzy kościelnej powołującego osobę prawną,
- podstawowe dane identyfikacyjne nowej osoby prawnej.
Opłaty:
zwolnienie z opłaty skarbowej od podań składanych w wykonaniu ustawowego obowiązku.
Termin załatwienia sprawy:
siedem dni od daty wpływu powiadomienia.
Czy i gdzie można odwołać się od decyzji:
Zażalenie do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na postanowienie o odmowie pisemnego potwierdzenia powiadomienia bądź potwierdzenia o treści innej niż żądana, za pośrednictwem Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia dokumentu urzędowego.