- Menu tematyczne
- Nieruchomości
Wydawanie zaświadczeń o wykreśleniu z rejestru kandydatów do spółdzielni mieszkaniowych
Podstawa prawna:
- art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 20 stycznia 1990 r. O zmianach w organizacji i działalności spółdzielczości (Dz. U. Nr 6, poz. 36 z późniejszymi zm.),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 czerwca 1990 r. w sprawie zasad i trybu przejęcia przez wojewodów list kandydatów zarejestrowanych w związkach spółdzielni mieszkaniowych, a także obsługi i kierowania kandydatów do spółdzielni mieszkaniowych (Dz. U. Nr 40, poz. 230),
Kto załatwia sprawę:
Oddział Komunikacji i Infrastruktury w Wydziale Infrastruktury,
tel. 052 34 97 488,
ul. Konarskiego 1-3, XIII p., pok. 133
Jakie dokumenty trzeba złożyć:
- Książeczka oszczędnościowa – mieszkaniowa systematycznego oszczędzania zarejestrowana w WZSM.
- Dowód tożsamości.
Opłata:
nie wnosi się opłaty,
Kiedy będzie załatwiona sprawa:
- Niezwłocznie - jeżeli klient zarejestrowany jest na liście kandydatów na członków spółdzielni mieszkaniowych.
- Osoba nie spełniająca powyższego warunku kierowana jest do odpowiedniej spółdzielni mieszkaniowej, w której zarejestrowana jest jako członek.
Ponadto warto wiedzieć:
- Osoba będąca właścicielem książeczki mieszkaniowej może zgłosić się osobiście lub upoważnić inną pełnoletnią osobę na piśmie do odbioru zaświadczenia.
- Premia gwarancyjna przysługuje właścicielom książeczek mieszkaniowych, będących kandydatami na członków spółdzielni i członkami spółdzielni.
- Właściciele książeczek mieszkaniowych wystawionych do 23 października 1990 r. mogą realizować swoje prawa na podstawie Ustawy z dnia 30 listopada 1995 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych, udzielaniu premii gwarancyjnych oraz refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych (Dz. U. 2013 r. poz. 763 - jednolity tekst)