- Informacje ogólne
- Urząd Wojewódzki
- Wydziały i Biura
Wydział Infrastruktury i Rolnictwa
Wydział Infrastruktury i Rolnictwa
Wydział mieści się na:
VIII, X, XI i XIII piętrze w budynku B przy ul. Konarskiego 1-3
Dyrektor
Zygmunt Borkowski
ul. Konarskiego 1-3, pok. 111 e, XI piętro
tel. 52 349-7400
fax 52 349-7402
e-mail:
Z-ca Dyrektora
Paweł Skonieczek
ul. Konarskiego 1-3, pok. 131c, XIII piętro
tel. 52 34 97 501
fax. 52 34 97 502
e-mail:
Sekretariat
pok. 111, XI piętro
tel. 52 349 7400
tel. 52 349 7480
fax 52 349 7402
e-mail: wir_sekretariat@bydgoszcz.uw.gov.pl
Dorota Olejniczak
starszy inspektor
e-mail: dolejniczak@bydgoszcz.uw.gov.pl
Arleta Graszek
inspektor
e-mail:
Wydział Infrastruktury i Rolnictwa składa się z:
Oddziału Architektury i Budownictwa,
Oddziału Planowania i Zagospodarowania Przestrzennego,
Oddziału Odszkodowań,
Oddziału Transportu i Gospodarki,
Oddziału Budownictwa Specjalnego,
Oddziału Rozwoju Regionalnego i Kontroli,
Oddziału Orzecznictwa,
Oddziału Rolnictwa i Środowiska w ramach którego działają:
- samodzielne stanowisko ds. obronności i ochrony zasobów środowiska,
- wieloosobowe stanowiska ds. rolnictwa w tym koordynator,
- wieloosobowe stanowiska ds. środowiska w tym koordynator,
Oddziału Koordynacji Zarządzania i Wsparcia Finansowego Rolnictwa.
Oddział Architektury i Budownictwa
Do zadań Oddziału należy m.in.
1. Wykonywanie zadania administracji architektoniczno-budowlanej w sprawach obiektów i robót budowlanych:
a) dróg publicznych krajowych i wojewódzkich wraz z obiektami i urządzeniami służącymi do utrzymania tych dróg i transportu drogowego oraz sytuowanymi w granicach pasa drogowego sieciami uzbrojenia terenu niezwiązanymi
z użytkowaniem drogi, a w odniesieniu do dróg ekspresowych i autostrad - wraz z obiektami i urządzeniami obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
b) hydrotechnicznych piętrzących, upustowych, regulacyjnych, melioracji podstawowych oraz kanałów i innych obiektów służących kształtowaniu zasobów wodnych i korzystaniu z nich, wraz z obiektami towarzyszącymi,
c) usytuowanych na obszarze kolejowym,
d) lotnisk cywilnych wraz z obiektami i urządzeniami towarzyszącymi, usytuowanych na terenach zamkniętych,
e) sieci uzbrojenia terenu sytuowanych poza pasem drogowym drogi krajowej lub wojewódzkiej, jeżeli konieczność ich budowy lub przebudowy wynika z budowy lub przebudowy tej drogi,
f) drogowych obiektów inżynierskich sytuowanych w granicach pasa drogowego drogi krajowej lub wojewódzkiej, niezwiązanych z tymi drogami,
g) dróg gminnych lub powiatowych, jeżeli konieczność ich budowy lub przebudowy wynika z budowy lub przebudowy drogi krajowej lub wojewódzkiej,
h) zjazdów, w rozumieniu art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych z dróg krajowych,
i) sieci przesyłowych, w rozumieniu art. 3 pkt. 11a ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne,
j) rurociągów przesyłowych dalekosiężnych służących do transportu ropy naftowej i produktów naftowych,
k) elektrowni wiatrowych, w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych,
l) dotyczących strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych, o których mowa w ustawie z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych,
m) sieci szerokopasmowej, o której mowa w ustawie z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych ,
n) inwestycji w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu dla inwestycji towarzyszących,
o) linii kolejowych, w rozumieniu art. 9ac ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym.
2. Wydawanie postanowień wyrażających zgodę na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych.
3. Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji wniosków i decyzji o pozwoleniu na budowę przy współpracy z Głównym Urzędem Nadzoru Budowlanego.
4. Współpraca z izbami samorządu zawodowego w zakresie kontroli uprawnień budowlanych osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie.
5. Wydawanie rozstrzygnięć administracyjnych w sprawach określonych ustawą Prawo budowlane, nie zastrzeżonych do właściwości innych organów,
6. Wydawanie dzienników budowy, montażu i rozbiórki,
7. Prowadzenie rejestru wniosków i decyzji o pozwoleniu na budowę oraz rejestru zgłoszeń z projektem budowlanym, przechowuje zatwierdzone projekty budowlane wraz ze związanymi z nimi dokumentami,
8. Przesyłanie decyzji o pozwoleniu na budowę właściwemu organowi nadzoru budowlanego oraz organowi, który wydał decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu oraz decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach, jeżeli były wymagane,
9. Współpraca i uczestnictwo na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych,
10. Wykonywanie zadań organu administracji architektoniczno - budowlanej wyższego stopnia w stosunku do starostów, w tym:
a) kontrola terminowości wydawania decyzji o pozwoleniu na budowę na podstawie wydawanych przez starostów decyzji,
b) sporządzanie statystyki ruchu budowlanego w województwie,
11. Powoływanie Zespołu Opiniowania Dokumentacji, o którym mowa w ustawie z dnia 11 sierpnia 2001 r. o szczególnych zasadach odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działań żywiołu.
Agnieszka Żurawlew
Kierownik Oddziału
bud. B, pok. 132, XIII piętro
tel. 52 349 7427
e-mail:
Joanna Mikołajewska
starszy specjalista
bud. B, pok. 133, XIII piętro
tel. 52 349 7491
e-mail:
Monika Olszak
starszy specjalista
bud. B, pok. 133 , XIII piętro
tel. 52 349 7468
e-mail:
Mateusz Bagniewski
starszy specjalista
budynek B, pokój 132, XIII piętro
tel. 52 349 7495
e-mail:
Andrzej Posadziński
starszy specjalista
bud. B, pok. 133, XIII piętro
tel. 52 349 7670
e-mail:
Dariusz Sadowski
inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 133, XIII piętro
tel. 52 349 7486
e-mail:
Przemysław Kaczyński
starszy specjalista
bud. B, pok. 133, XIII piętro
tel. 52 349 7498
e-mail:
Kamila Strzelecka
starszy specjalista
bud. B, pok. 133, XIII piętro
tel. 52 349 7312
e-mail:
Akty prawne, na podstawie których działamy, to m. in.:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
2. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz akty wykonawcze,
3. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko,
4. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
5. Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
6. Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne,
Wzory wniosków w sprawach prowadzonych przez Oddział Architektury i Budownictwa:
1. Wniosek o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę
(http://www.bip.bydgoszcz.uw.gov.pl/pl/formularze poz. 22)
2. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
(http://www.bip.bydgoszcz.uw.gov.pl/pl/formularze poz. 17)
3. Zgłoszenie budowy/wykonania robót budowlanych
(http://www.bip.bydgoszcz.uw.gov.pl/pl/formularze?title=&page=3 poz. 21)
4. Wniosek o zarejestrowanie dziennika budowy
(http://www.bip.bydgoszcz.uw.gov.pl/pl/formularze?title=&page=4 poz. 5)
5. Informacje uzupełniające do wniosku o pozwolenie na budowę i pozwolenie na rozbiórkę, zgłoszenia budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
(http://www.bip.bydgoszcz.uw.gov.pl/pl/formularze?title=&page=4 poz. 25)
Oddział Planowania i Zagospodarowania Przestrzennego
Do zadań Oddziału należy m. in.:
1. Przyjmowanie zawiadomień o przystąpieniu do sporządzenia:
a) planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
b) studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
c) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
2. Opiniowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego województw,
3. Uzgadnianie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin w zakresie ich zgodności z ustaleniami programów zawierających zadania rządowe służące realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym.
4. Uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie ich zgodności z zadaniami rządowymi służącymi realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym.
5. Ocenianie zgodności z przepisami prawnymi uchwał wraz z załącznikami oraz dokumentacją prac planistycznych dotyczących:
a) planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
b) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
c) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
6. Badanie zgodności z prawem uchwał o przystąpieniu do sporządzenia:
a) planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
b) studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin,
c) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
7. Badanie zgodności z prawem uchwał dotyczących:
a) obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji,
b) gminnego programu rewitalizacji,
c) Specjalnej Strefy Rewitalizacji
d) miejscowego planu rewitalizacji,
e) zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabary, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane,
f) audytu krajobrazowego,
g) ramowego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego związku metropolitalnego,
8. Sporządzanie w zakresie wymienionym w punktach 5, 6 i 7:
a) rozstrzygnięć nadzorczych,
b) wskazań w przypadku nieistotnego naruszenia prawa,
c) skarg do wojewódzkiego sądu administracyjnego.
9. Sporządzanie zarządzeń zastępczych, w przypadku, gdy gmina nie wykona obowiązków ustawowych, dotyczących:
a) studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
b) miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
10. Wykonywanie zadań organu I instancji w sprawach wydawania decyzji:
a) o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na terenach zamkniętych,
b) o ustaleniu lokalizacji inwestycji uregulowanych przepisami ustaw szczególnych.
11. Prowadzenie rejestru decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego na terenach zamkniętych.
12. Kontrolowanie terminowości wydawania przez wójta, burmistrza albo prezydenta miasta decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz wymierzanie kar pieniężnych za przekroczenie terminu ustawowego na ich wydawanie.
13. Uzgadnianie projektów decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, wydawane przez wójtów, burmistrzów albo prezydentów miast, w zakresie zadań rządowych służących realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym i ponadlokalnym w odniesieniu do terenów przeznaczonych na ten cel w planach miejscowych, które utraciły moc na podstawie ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym.
14. Zamieszczanie wymaganych informacje w publicznie dostępnych wykazach danych o dokumentach zawierających informację o środowisku.
Szczepan Bukłaho
Kierownik Oddziału
bud. B, pok. 111c, XI piętro
tel. 52 349 7499
e-mail:
Upoważnienie nr 00301.pdf (672,31KB)
Jarosław Bochocki
inspektor wojewódzki
ul. Konarskiego 1-3, pok. 101e, budynek B, X piętro
tel. 52 349-7494
e-mail:
Janusz Gazecki
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 114, XI piętro
tel. 52 349 7256
e-mail:
Janusz Sapiszczak
inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 101 e, X piętro
tel. 52 349 7483
e-mail:
Ewa Pełelska
Inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 104, X piętro,
tel. 52 349-7496,
e-mail:
Małgorzata Lisewska
inspektor wojewódzki
pok. 104, X piętro
tel. 52 349 7497
e-mail:
Dorota Klugiewicz
inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 104, X piętro,
tel. 52 349-7523
e-mail:
Akty prawne, na podstawie których działamy, to m. in.:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,,
2. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
3. Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi,
4. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko,
5. Ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym - specustawa kolejowa,
6. Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu – specustawa gazociągowa.
7. Ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych,
8. Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze,
9. Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji,
10. Ustawa z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych – specustawa przesyłowa,
11. Ustaw z dnia22 lutego 2019 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w sektorze naftowym-specustawa naftowa.
Oddział Odszkodowań
Do zadań Oddziału należy m. in.:
1. Ustalanie odszkodowań za nieruchomości nabyte z mocy prawa przez Skarb Państwa lub właściwe jednostki samorządu terytorialnego na realizację dróg publicznych, lotnisk użytku publicznych, budowli przeciwpowodziowych, linii kolejowych i sieci przesyłowych na podstawie ustaw o szczególnych zasadach przygotowania inwestycji.
2. Ustalanie odszkodowań za ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości, na których realizowana jest budowa inwestycji związanych z budową terminalu regazyfikacyjnego w Świnoujściu, sieci przesyłowych i regionalnych sieci szerokopasmowych na podstawie ustaw o szczególnych zasadach przygotowania inwestycji.
3. Ustanawianie i stwierdzanie wygaśnięcia trwałego zarządu na nieruchomościach przeznaczonych pod drogi publiczne, linie kolejowe, lotniska użytku publicznego, inwestycje związane z budową terminalu regazyfikacyjnego w Świnoujściu, sieci przesyłowe i budowle przeciwpowodziowe.
4. Rozpatrywanie odwołań od wydanych przez starostów decyzji ustalających odszkodowania za nieruchomości nabyte na rzecz właściwych jednostek samorządu terytorialnego w trybie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
5. Udzielanie starostom dotacji na operaty szacunkowe w postępowaniach prowadzonych na podstawie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
Krzysztof Pankowski
Kierownik Oddziału
bud. B, pok. 81f, VIII piętro
tel. 52 349 7672
e-mail:
Anna Woźna
główny specjalista
bud. B, pok. 81c, VIII piętro
tel. 52 349 7673
e-mail:
Jarosław Miękiszak
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 81c, VIII piętro
tel. 52 349 7257
e-mail:
Marcin Brzozowski
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 81d, VIII piętro
tel. 52 349 7485
e-mail:
Małgorzata Buczkowska
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 81d, VIII piętro
tel. 52 349 7660
e-mail:
Michał Dejewski
inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 81e, VIII piętro
tel. 52 349 7646
e-mail:
Jakub Maciąga
inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 81e, VIII piętro
tel. 52 349 7456
e-mail:
Anna Tomczyk
ekspert
bud. B, pok. 81b, VIII piętro
tel. 52 349 7667
e-mail:
Katarzyna Kuczmińska
inspektor
bud. B, pok. 81b, VIII piętro
tel. 52 349 7457
e-mail:
Akty prawne, na podstawie których działamy, to m. in.:
1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych– specustawa drogowa,
2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
3. Ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym - specustawa kolejowa,
4. Ustawa z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych – specustawa przeciwpowodziowa,
5. Ustawa z dnia 12 lutego 2009 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego,
6. Ustawa z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych,
7. Ustawa z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych– specustawa przesyłowa,
8. Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu-specustawa gazociągowa,
9. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego.
Lista rzeczoznawców majątkowych – kandydatów na biegłych w postępowaniach administracyjnych prowadzonych w Wydziale Infrastruktury i Rozwoju Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego
Oddział Transportu i Gospodarki
Do zadań Oddziału należy m.in.:
- Prowadzenie spraw związanych z egzaminowaniem kandydatów na wykładowców i wykładowców oraz kandydatów na instruktorów nauki jazdy i instruktorów nauki jazdy.
- Prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy.
- Sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy.
- Prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek doskonalenia techniki jazdy.
- Sprawowanie nadzoru nad ośrodkami doskonalenia techniki jazdy.
- Prowadzenie ewidencji instruktorów techniki jazdy.
- Sprawowanie nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach wojewódzkich, powiatowych, gminnych oraz na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu, a także na drogach wewnętrznych położonych w strefach ruchu lub w strefach zamieszkania.
- Sprawowanie nadzoru pod względem legalności nad wykonywaniem przez starostów oraz marszałka województwa zadań określonych w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami.
- Prowadzenie spraw związanych z działalnością Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
- Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem samorządowi województwa dotacji na finansowanie ustawowych uprawnień do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego.
- Prowadzenie spraw związanych z obsługą o Fundusz rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
Oddział prowadzi w imieniu Wojewody współpracę z:
1. Wojewódzkim Inspektoratem Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy,
2. Wojewódzkim Inspektoratem Transportu Drogowego w Bydgoszczy,
3. Jednostkami samorządu terytorialnego.
Rafał Lewandowski
Kierownik Oddziału
bud. B, pok. 111b, XI piętro
tel. 52 349 7489
e-mail:
Marek Kosmatka
ekspert
bud. B, pok. 111f, XI piętro
tel. 52 349 7459
e-mail:
Mariola Tatkowska
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok.111f, XI piętro
tel. 52 349 7458
e-mail:
Ewa Przybylska
inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 81h, VIII piętro
tel. 52 349 7426
e-mail:
Kinga Andrzejewska
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 111a, XI piętro
tel. 52 349 7404
e-mail:
Monika Dzikowska
inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 111a, XI piętro
tel. 52 349 7404
e-mail:
Akty prawne, na podstawie których działamy, to m. in.:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
2. Ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej,
3. Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców,
4. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym wraz z aktami wykonawczymi,
5. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami wraz z aktami wykonawczymi,
6. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym wraz z aktami wykonawczymi,
7. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
8. Ustawa z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego,
9. Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych.
Oddział Budownictwa Specjalnego
Do zadań Oddziału należy m.in.:
- Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w trybie ustaw:
- z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
- z dnia 12 lutego 2009 r. o szczególnych zasadach przygotowywania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego,
- z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych.
- Nadawanie decyzjom – w sprawach, o których mowa w pkt 1 rygoru natychmiastowej wykonalności
- Wykonywanie zadań organu wyższego stopnia w stosunku do starostów, w tym rozpatrywanie odwołań od decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w zakresie dróg powiatowych i gminnych – art. 11g oraz art. 11f ust. 6 oraz specustawy drogowej,
- Rozpatrywanie z zakresu I instancji wniosków dotyczących decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowej, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego w przedmiocie:
- wznowienia postępowania zakończonego decyzją ostateczną,
- zmiany decyzji ostatecznej,
- uchylenia decyzji ostatecznej,
- wygaśnięcia decyzji ostatecznej,
- sprostowania oczywistych omyłek,
- sprostowania błędów pisarskich i rachunkowych,
- rozpatrzenia wniosku o stwierdzenie nieważności decyzji ostatecznej.
- Wydawanie dzienników budowy, montażu i rozbiórki w zakresie prowadzonych postępowań,
- Kontrola terminowości wydawania przez starostów decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych,
- Przygotowywanie odpowiedzi na złożone skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Agnieszka Waszak
Kierownik Oddziału
bud. B, pok. 112, XI piętro
tel. 52 349 7419
e-mail:
Marian Tytulski
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 113 b, XI piętro
tel. 52 349 7661
e-mail:
Jarosław Bednarski
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 113 b, XI piętro
tel. 52 349 7414
e-mail:
Karolina Skowrońska
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 113 a, XI piętro
tel. 52 349 7403
e-mail:
Justyna Anders
inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 113 a, XI piętro
tel. 52 349 7410
e-mail:
Agnieszka Sobkowiak
inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 113 a, XI piętro
tel. 52 349 7738
e-mail:
Akty prawne, na podstawie których działamy, to m. in.:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
2. Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
3. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
4. Ustawa z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych,
5. Ustawa z dnia 12 lutego 2009 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego,
6. Ustawa z dnia 7 lipca 2020 r. Prawo budowlane wraz z aktami wykonawczymi.
Oddział Rozwoju Regionalnego i Kontroli
Do zadań Oddziału należy m. in.:
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg, w zakresie dofinansowania inwestycji drogowych na drogach powiatowych i gminnych, w tym zarządzanie finansowe programem przy współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego oraz ministrem właściwym do spraw transportu.
- Realizacja zadań wynikających z ustanowienia Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej – Mosty dla Regionów stanowiącej załącznik do uchwały Rady Ministrów nr 93/2018 z dnia 9 lipca 2018 r.
- Występowanie do Ministerstwa Finansów z wnioskami o zapewnienie finansowania/dofinansowania realizacji przedsięwzięcia z budżetu państwa oraz z wnioskami o uruchomienie rezerwy celowej budżetu państwa z przeznaczeniem na realizację projektów przez Państwowe Jednostki Budżetowe w ramach programów unijnych.
- Współpraca z jednostkami administracji rządowej, jednostkami samorządu terytorialnego, w tym szczególnie z Zarządem Województwa Kujawsko-Pomorskiego, organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami gospodarczymi w zakresie realizacji strategii rozwoju województwa.
- Realizacja zadań związanych z przekazywaniem gminom dotacji celowych z budżetu państwa z przeznaczeniem na wypłatę dodatków energetycznych dla odbiorców wrażliwych energii elektrycznej.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymywaniem przez Wojewodę stałego lotniczego przejścia granicznego w Porcie Lotniczym w Bydgoszczy.
- Koordynowanie zadań w Wydziale w zakresie ustanowionego w Urzędzie systemu kontroli zarządczej.
- Koordynowanie zadań kontrolnych w Wydziale, m.in. w zakresie opracowywania propozycji Wydziału do rocznego planu kontroli urzędu i sprawozdań z ich wykonania oraz obsługi kontroli i audytów prowadzonych w Wydziale.
- Planowanie i monitorowanie realizacji budżetu w zakresie zadań Wydziału, we współpracy z poszczególnymi oddziałami, w tym m.in. przygotowywanie projektu planu finansowego w zakresie zadań realizowanych przez Wydział, sporządzanie analiz i sprawozdań z jego wykonania, opracowywanie materiałów planistycznych dotyczących budżetu wojewody w układzie zadaniowym oraz koordynowanie zadań związanych z monitorowaniem stopnia osiągnięcia założonych celów oraz planowanych wartości mierników.
Zakładka BIP K-PUW poświęcona Rządowemu Funduszowi Rozwoju Dróg (wcześniej Funduszowi Dróg Samorządowych):
(https://bip.bydgoszcz.uw.gov.pl/293/160/rzadowy-fundusz-rozwoju-drog.html)
Akty prawne, na podstawie których działamy, to m. in.:
- ustawa z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju,
- ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju,
- ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych,
- ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2005 r. w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2005 r. w sprawie trybu sporządzania informacji oraz gromadzenia i udostępniania danych o sieci dróg publicznych, obiektach mostowych, tunelach oraz promach,
- ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych,
- rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 21 kwietnia 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać kanały technologiczne,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o pozwolenie na budowę,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 1 marca 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o zmianę pozwolenia na budowę,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 19 lutego 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o wydanie odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu zagospodarowania działki lub terenu lub projektu architektoniczno-budowlanego,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku w sprawie upoważnienia do udzielenia zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 25 czerwca 2021 r. w sprawie wzoru oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 31 marca 2022 r. w sprawie określenia wzoru formularza zawiadomienia o zakończeniu budowy oraz wniosku o pozwolenie na użytkowanie,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie dziennika budowy oraz systemu Elektroniczny Dziennik Budowy,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 15 grudnia 2022 r. w sprawie książki obiektu budowlanego oraz systemu Cyfrowa Książka Obiektu Budowlanego,
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach,
- rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem,
- ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym,
- ustawa z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg,
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 grudnia 2018 r. w sprawie sposobu podziału środków Funduszu Dróg Samorządowych na dofinansowanie budowy, przebudowy lub remontu dróg powiatowych i dróg gminnych na poszczególne województwa,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 grudnia 2022 r. w sprawie wynagrodzenia prowizyjnego Banku Gospodarstwa Krajowego z tytułu obsługi Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz sposobu i terminów jego wypłaty,
- ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej,
- ustawa z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych,
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
- ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o Banku Gospodarstwa Krajowego,
- ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego,
- ustawa z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy państwowej,
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 czerwca 2001 r. w sprawie ustalenia morskich i stałych lotniczych przejść granicznych oraz rodzaju ruchu dozwolonego przez te przejścia,
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 grudnia 2005 r. w sprawie obowiązków wojewody w zakresie finansowania i utrzymywania przejść granicznych, przejść turystycznych, miejsc przekraczania granicy na szlakach turystycznych oraz punktów nocnego postoju na rzekach granicznych, ich wyposażenia w sprzęt, a także organów właściwych do osadzania i utrzymywania znaków granicznych na morskich wodach wewnętrznych.
Katarzyna Szpakowska
Kierownik Oddziału
pok.101 d, X piętro
tel. 52 349 7726
email:
Maksymilian Wolarz
starszy inspektor wojewódzki
pok. 101 b, X piętro
tel. 52 349 7733
e-mail:
Dagmara Niemczyk-Januszewska
starszy specjalista
pok. 101 a, X piętro
tel. 52 349 7421
e-mail:
Hanna Kubiak
starszy specjalista
pok. 101 a, X piętro
tel. 52 349 7420
e-mail:
Maria Hernet
starszy inspektor wojewódzki
pok. 101 b, X piętro
tel. 52 349 7405
e-mail:
Magdalena Płoszyńska
starszy specjalista
pok. 101 a, X piętro
tel. 52 349 7411
e-mail:
Małgorzata Lubojemska
starszy specjalista
pok. 101 a, X piętro
tel. 52 349 7413
e-mail:
Krzysztof Jarzembowski
inspektor
pok. 101 b, X piętro
tel. 52 349 7729
e-mail:
Marcin Szulczewski
inspektor wojewódzki
pok. 101 b, X piętro
tel. 52 349 7697
e-mail:
Małgorzata Kuźba
główny specjalista
pok. 134, XIII piętro
tel. 52 349 7504
e-mail:
Oddział Orzecznictwa
Do zadań Oddziału należy m. in.:
1. Wykonywanie zadania organu administracji architektoniczno - budowlanej wyższego stopnia w stosunku do starostów, w tym:
a) rozpatrywanie odwołań od decyzji i zażaleń na postanowienia organów administracji architektoniczno-budowlanej niższego stopnia,
b) rozstrzyganie wniosków o stwierdzenie nieważności decyzji organów administracji architektoniczno-budowlanej niższego stopnia i wszczynanie postępowania w sprawach z tego zakresu,
c) rozstrzyganie wniosków o wznowienie postępowania w sprawach związanych z właściwością organów administracji architektoniczno-budowlanej,
d) rozpatrywanie skarg i wniosków.
Joanna Kurek
Kierownik Oddziału
bud. B, pok. 103c, X piętro
tel. 52 349 7475
e-mail:
Agnieszka Czeladzińska
inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 103b, X piętro
tel. 52 349 7490
e-mail:
Jarosław Berent
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 103b , X piętro
tel. 52 349 7208
e-mail:
Agnieszka Makara
radca prawny
bud. B, pok. 131g, XIII piętro
tel. 52 349 7862
e-mail:
Marcin Szczepański
inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 103, X piętro
tel. 52 349 7690
e-mail: mszczepanski
Joanna Guzik-Kerl
inspektor
bud. B, pok. 103, X piętro
tel. 52 349 7506
e-mail:
Akty prawne, na podstawie których działamy, to m. in.:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
2. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz akty wykonawcze,
3. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko,
4. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
5. Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,
6. Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne.
Oddział Rolnictwa i Środowiska
Do zadań Oddziału należy m.in.:
- koordynowanie spraw związanych z udzielaniem pomocy rolnikom poszkodowanym w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych w tym również przygotowywanie do potwierdzania przez Wojewodę protokołów indywidualnych rolników zamierzających ubiegać się o kredyty preferencyjne lub inne formy pomocy,
- przygotowywanie zarządzeń wojewody o powołaniu komisji do spraw szacowania szkód i współpraca z nimi oraz potwierdzanie wystąpienia szkód oszacowanych przez powołane komisje gminne,
- przygotowywanie upoważnienia do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego
dla:
- wojewódzkiego inspektora jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych
oraz pracowników tego inspektoratu, - wojewódzkiego inspektora ochrony roślin i nasiennictwa oraz dla państwowych inspektorów wojewódzkiego inspektoratu ochrony roślin i nasiennictwa,
- przygotowywanie upoważnienia do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego
dla kujawsko-pomorskiego wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska
oraz pracowników inspektoratu,
- uzgadnianie programów inwestycji wodno-melioracyjnych finansowanych
lub dofinansowanych ze środków budżetu państwa,
- wykonywanie zadań wojewody wynikających u ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach,
- wykonywanie zadań wojewody wynikających z ustawy prawo geologiczne i górnicze,
- wykonywanie zadań wojewody wynikających z ustawy: prawo łowieckie, o rybactwie śródlądowym,
- realizacja zadań wojewody jako organu ochrony przyrody, w szczególności uzgadnianie z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska planów zadań ochronnych (PZO) dla obszarów Natura 2000 oraz opiniowanie ich aktualizacji,
- realizacja zadań wynikających z zakresu obowiązków, uprawnień i zadań wojewody zakresie ochrony przyrody, ochrony środowiska i gospodarki wodnej, w tym opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego stanowionych przez organy administracji niezespolonej (Regionalne Zarządy Gospodarki Wodnej, Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska),
- wydawanie opinii i wnoszenie uwag do projektów ustaw w zakresie ochrony środowiska oraz rozporządzeń Ministra Środowiska, Ministra Gospodarki, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakresie gospodarki wodnej, gospodarki odpadami i z pozostałych dziedzin,
- wydawanie opinii i sprawdzanie pod względem specjalistycznym oraz zgodności z obowiązującym prawem uchwał Rady Nadzorczej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu,
- merytoryczny nadzór nad działalnością Państwowej Straży Rybackiej,
- udział w przygotowywaniu i opracowywaniu materiałów planistycznych do projektu ustawy budżetowej obejmujących dochody i wydatki budżetowe oraz planowanie budżetu zadaniowego,
- przekazywanie środków finansowych, w działach rolnictwo, środowisko, jednostkom administracji samorządowej województwa w ramach ustawy budżetowej,
- wykonywanie zadań wojewody wynikających z ustawy Prawo łowiecki,
- podejmowanie działań określonych w ustawie Prawo ochrony środowiska wobec rady nadzorczej Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, które zostały przypisane Wojewodzie,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi Wód Polskich w sprawach określonych w ustawie z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, w szczególności w zakresie: opiniowania projektów planów gospodarowania wodami na obszarze dorzeczy, uzgadniania projektu planu przeciwdziałania skutkom suszy,
- przygotowanie projektów aktów prawa miejscowego, wydawanych przez Wojewodę, o których mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, w szczególności w zakresie: ustalania strefy ochrony bezpośredniej i pośredniej ujęć wody, ustanawiania obszarów ochronnych, przyjmowania planów utrzymania wód, określania rozmiaru i czasu korzystania z wód w sytuacjach nadzwyczajnych, wprowadzania czasowego ograniczenia w korzystaniu z wód i zmiany sposobu gospodarowania wodą w zbiornikach retencyjnych w przypadku wprowadzenia stanu klęski żywiołowej,
- wydawanie decyzji administracyjnych określonych ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, w zakresie ustalania wysokości odszkodowania za szkodę nie będącą następstwem wykonania pozwolenia wodnoprawnego lub zgłoszenia wodnoprawnego oraz uzgadnianie z organami Wód Polskich decyzji w zakresie: wykonywania urządzeń melioracji wodnych przy udziale środków publicznych i wspólnotowych oraz obniżenia poziomu piętrzenia wód,
- prowadzenie rejestrów, zbiorów danych dotyczących stref ochronnych i obszarów ochronnych przewidzianych w ustawie z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne,
- zamieszczanie aktów prawa miejscowego wydanych na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, z zakresu działalności Wydziału,
- wydawanie decyzji w zakresie przejścia urządzeń wodnych w przypadku stwierdzenia wygaśnięcia lub cofnięcia pozwolenia wodno prawnego,
- wydawanie pozwoleń na nabywanie, przechowywanie i używanie materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego,
- współuczestniczenie w realizacji zadań dotyczących:
- zabezpieczenia potrzeb sił zbrojnych,
- wsparcia państwa gospodarza HNS udzielanego siłom sojuszniczym – stacjonującym lub przemieszczającym się na obszarze województwa w czasie pokoju, zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
- zabezpieczenia sił i środków niezbędnych do zapewnienia procesu koordynacji
i kierowania działaniami o charakterze obronnym w warunkach wprowadzenia na terenie województwa jednego z ustawowych stanów nadzwyczajnych;
- współdziałanie w aktualizacji:
a)planów operacyjnych i obronnych szczebla centralnego i wojewódzkiego stosowniedo wytycznych właściwych organów administracji rządowej,
b) szczegółowych planów zapewniających realizację zadań operacyjnych przewidzianychdo realizacji w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa,
c) pozostałych planów i dokumentów mających wpływ na realizację zadań obronnych
w czasie pokoju oraz w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwai czasie wojny,
- współdziałanie w zakresie: zagadnień gospodarczo-obronnych, ochrony ludności, infrastruktury komunikacyjnej i transportu, zabezpieczenia potrzeb sił zbrojnych oraz zabezpieczenia funkcji państwa gospodarza (HNS).
Oddział prowadzi w imieniu Wojewody współpracę z:
- Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Roślin i Nasiennictwa,
- Wojewódzką Inspekcją Ochrony Środowiska,
- Wojewódzkim Inspektoratem Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych,
- Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie,
- Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
- Krajowy Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa,
- Wojewódzkim Sztabem Wojskowym,
- Komendą Wojewódzką Policji,
- Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy
Krzysztof Krzyżaniak
p.o. kierownika oddziału
ul. Konarskiego 1-3, pok. 131d, XIII piętro, budynek B,
tel. 52 349-75-13,
fax 52 349-75-02
e-mail:
Agnieszka Gajewska
zastępca kierownika
ul. Brzeska 8, 87-800 Włocławek, pok. 20, II piętro
Tel. 54 232 54 31
Fax. 54 231 43 63
e-mail:
Krzysztof Borczyński
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 131 f, XIII piętro
tel. 52 349 7562
e-mail:
Tomasz Bagniewski
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 131 f, XIII piętro
tel. 52 349 7511
e-mail:
Miłosz Deptuła
koordynator ds. ochrony środowiska
ul. Moniuszki 15,87-100 Toruń, pok. 118, I piętro
Tel. 56 611 51 22
e-mail:
Przemysław Brenda
starszy inspektor wojewódzki
ul. Brzeska 8, 87-800 Włocławek, pok. 16, II piętro
Tel. 54 231 43 76
e-mail:
Piotr Kodrycki
ekspert
bud. B, pok. 81h, VIII piętro
tel. 52 349 7426
e-mail:
Akty prawne, na podstawie których działamy, to m. in.:
1) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska
2) Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne
3) Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
4) Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
5) Ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej
6) Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach
7) Ustawa z dnia 18 kwietnia1985 r. o rybactwie śródlądowym
8) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
9) Ustawa z dnia 7 lipca 2005 r. o ubezpieczeniu upraw rolnych i zwierząt gospodarskich
10) Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej wraz z aktami wykonawczymi.
Oddział Koordynacji Zarządzania i Wsparcia Finansowego Rolnictwa
Do zadań Oddziału należy m.in.:
- realizacja zadań wynikających z ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, wykorzystywanego do produkcji rolnej w tym:
- przyjmowanie i analiza pod względem formalno-prawnym wniosków o przekazanie gminie dotacji celowej oraz okresowych i rocznych rozliczeń dotacji oraz okresowych i rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych z realizacji wypłat dotacji w gminach,
- przygotowanie i przekazanie zapotrzebowań na dotację oraz zbiorczych okresowych i rocznych rozliczeń dotacji oraz zbiorczych okresowych i rocznych sprawozdań rzeczowo-finansowych do ministra właściwego do spraw rolnictwa oraz ministra właściwego do spraw finansów publicznych,
- wnioskowanie o podzielenie i uruchomienie dotacji,
- prowadzenie kontroli w jednostkach samorządu terytorialnego;
- przekazywanie sprawozdań dotyczących pomocy publicznej w rolnictwie i rybołówstwie;
- realizacja zadań związanych z uruchomieniem i rozliczeniem dotacji podmiotowych dla spółek wodnych oraz kontrole w zakresie ich wykorzystania:
- wystąpienia do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Ministra Finansów o uruchomienie środków finansowych z rezerwy celowej,
- weryfikacja wniosków składanych przez spółki wodne,
- opracowania zasad dotyczących podziału dotacji podmiotowych,
- weryfikacja rozliczeń z wykonanych robót,
- nadzór i kontrola nad prawidłowym wykorzystaniem dotacji;
- udział w przygotowywaniu i opracowywaniu materiałów planistycznych do projektu ustawy budżetowej obejmujących dochody i wydatki budżetowe oraz planowanie budżetu zadaniowego;
- opracowywanie sprawozdań półrocznych i rocznych w zakresie wydatków w dziale rolnictwo, w ramach budżetu tradycyjnego i zadaniowego w celu dostarczenia aktualnej informacji finansowej dotyczącej realizacji budżetu wojewody;
- nadzór nad zadaniami zleconymi z zakresu administracji rządowej;
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie udostępniania informacji publicznej;
- koordynowanie przygotowania i okresowa aktualizacja zakresu działania Wydziału;
- koordynowanie spraw związanych ze sporządzaniem i aktualizacja opisów stanowisk pracy i zakresów czynności;
- koordynowanie spraw dotyczących okresowej oceny pracowników Wydziału;
- opracowywanie propozycji do planu szkoleń w zakresie działania Wydziału oraz monitorowanie jego realizacji;
- przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw Wojewody i Dyrektora Generalnego;
- współpraca z Redakcją Biuletynu Informacji Publicznej i koordynowanie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej;
- prowadzenie dokumentacji operacyjnej składników majątkowych Wydziału;
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych oraz wszystkich spraw związanych z inwentaryzacją majątku Wydziału;
- koordynowanie spraw dotyczących Indywidualnych Programów Rozwoju Zawodowego(IPRZ) pracowników Wydziału;
- prowadzenie ewidencji skarg i wniosków wpływających do Wydziału;
- prowadzenie spraw dotyczących serwisu sprzętu komputerowego i urządzeń reprodukcyjnych użytkowanych w Wydziale;
- wyznaczanie i publikowanie wartości wskaźnika kosztu odtworzenia 1 m2 powierzchni użytkowej budynków mieszkań - art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego;
- wydawanie zaświadczeń o wykreśleniu z rejestru kandydatów do spółdzielni mieszkaniowych;
- realizacja zadań Wojewody dotyczących związków spółek wodnych z wyłączeniem zadań wymienionych w § 21 ust. 1 pkt 13-14 Regulaminu Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego;
- merytoryczna obsługa oraz organizacja posiedzeń zespołów doradczych Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.
Eliza Nowak
Kierownik Oddziału
bud. B, pok. 131 i, XIII piętro
tel. 52 349 7503
e-mail:
Dominika Heller
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 131a, XIII piętro
tel. 52 349 7514
e-mail:
Agnieszka Gondek
starszy inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 131a, XIII piętro
tel. 52 349 7668
e-mail:
Krzysztof Zabrocki
inspektor wojewódzki
bud. B, pok. 131 h, XIII piętro
tel. 52 349 7454
e-mail:
Lucyna Rydz
główny specjalista
Bud. B, pok. 131 a , XIII piętro
tel. 52 349 7512
e-mail:
Akty prawne, na podstawie których działamy, to m. in.:
- ustawa z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
- ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej,
- ustawa z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 sierpnia 2006 r. w sprawie przekazywania gminom dotacji celowej na postępowanie w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej i jego wypłatę,
- ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego,