Deklaracja dostępności
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki W Bydgoszczy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.bydgoszcz.uw.gov.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Natalia Szczerbińska — email: lub telefonicznie 52 349 76 55 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy, ul. Jagiellońska 3, 85-950 Bydgoszcz, budynek A
Budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W sali konferencyjnej im. Bydgoskiego Marca 1981 zainstalowano pętlę indukcyjną. Wejście do sali z poziomu chodnika. W budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Obecnie przygotowywana jest dokumentacja projektowa dotycząca wybudowania w budynku A windy oraz skomunikowania foyer z salą konferencyjną (z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych). W informacji (parter) w najbliższym czasie zamontowana zostanie pętla indukcyjna stanowiskowa.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem.
Utrudniona dla osób niepełnosprawnych jest komunikacja między budynkami A i B połączonymi korytarzem. Obecnie przygotowywana jest dokumentacja projektowa dotycząca rozwiązania tego problemu.
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy, ul. Jagiellońska 3, 85-950 Bydgoszcz, budynek B
Budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jest podjazd oraz automatyczne drzwi wejściowe. Toaleta jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na parterze usytuowany jest Punkt Obsługi Klienta, gdzie dostęp jest z poziomu korytarza. Można tam skorzystać online z pomocy tłumacza języka migowego. Część wind wyposażona jest w guziki z alfabetem Braille’a. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem.
Budynek B połączony jest z budynkiem C
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy, ul. Jagiellońska 3, 85-950 Bydgoszcz, budynek C
Budynek jest częściowo dostępny dla potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez windę z budynku B. Do budynku można wejść z psem przewodnikiem.
Delegatura Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Toruniu, ul. Moniuszki 15-21, 87-100 Toruń
Budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przy wejściu głównym jest podjazd dla osób niepełnosprawnych. Na parterze znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma windy. Z tego powodu obsługa osób niepełnosprawnych odbywa się na parterze. Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem.
Delegatura Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego we Włocławku, ul. Brzeska 8, 87-800 Włocławek
Budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przy wejściu jest podjazd dla osób niepełnosprawnych. Nie ma windy. W związku z tym osoby niepełnosprawne obsługiwane są na parterze. Na parterze jest toaleta dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego możliwa jest online poprzez stronę internetową lub w Punkcie Obsługi Klienta.